Friday, September 17, 2010

Diplomatie de redactor

Ce minune (era sa scriu minunata..) Internetul asta care-mi livreaza in fiecare dimineata (ora Romaniei) horoscopul zilnic. Si ce placere (placuta) cand scrie de bine, cand totul pare rozaliu si inflorit; parca toata ziua e fantastica, parca toata lumea zambeste (mai ales cand nu esti in tara), parca pasarile zboara mai lin, vantul adie domol, hainele se aseaza perfect, parul nu pare rebel, cafeaua e perfecta si gasesc repede chiar si cheile de la masina. E drept, parca cineva a facut ordine in geanta peste noapte, reusesc sa ajung la usa fara sa ma impiedic de nimic si fara sa-mi agat ciorapul in probabil singura aschie din univers, ce mai, e o zi perfecta.
De ceva zile cineva mi-a sabotat zodia, sau o fi vreo conjunctura astrala mai nefavorabila, sau cel care scrie horoscopul pe situl respectiv s-a despartit de prietena sa Varsator si o uraste sincer, cert e ca fiecare cuvant parte un woodoo, menit sa-mi strice dimineata de chiar cum incepe ea, cu 7 ore mai devreme..
Adica nu ma lasa nici sa dorm.. Ci ma face sa-mi storc creierii cum voi face fata inca unei zile in care cica trebuie sa focus, de parca pana acum as fi trait intr-o eterna letargie, intr-o coma profunda si dintr-o data ma trezesc la realitate si focus. Ca ba nu ma concentrez suficient, ba sunt imprastiata si asta imi afecteaza relatia cu ceilalti (care dintr-o data au un horoscop zilnic impecabil si sunt sfinti).
Da, iaca azi, cica am o dispozitie incerta, cica stare conflictuala. Pai si cum ar trebui sa reactionez la asta, cand starea mea este departe de a fi conflictuala, iar dispozitia este certa de nu se poate..
Un singur lucru este clar: chiar si atunci cand scrii un horoscop, e de dorit sa ai ceva cunostinte despre diplomatie, nu-i poti tranti omului in carca, dimineata la prima ora, idei pesimiste vezi Doamne sa se pazeasca. Aiurea, atunci cand citesc asa ceva, daca nu sunt coautor al Secret, cu siguranta vars cafeaua pe mine, dau cu capul in tocul usii de la baie (si ce fain incerc dupa aia sa-mi convingi colegii de birou ca de fapt asta s-a intamplat, dar ei ma privesc compatimitor ca Deh, noi ti-am zis ca gura aia mare il va provoca intr-o buna zi), sigur ploua afara si umbrela e in masina, numai bine sa-mi turteasca freza la care am muncit juma' de ora si sa-mi intinda machiajul refacut de vreo 3 ori ca-mi tremura mana si tot asa... si tot asa...
La un moment ma gandeam sa renunt, dar pierd zilele luminoase cand scrie de bine. Si am verificat, nu exista optiune de primit doar in zilele luminoase.. Nici filtre speciale pentru cuvinte ca incert, neobisnuit sau ciudat. Nu ca ar insemna mare lucru, la urma urmei macar astia de scriu horoscopul nu-si iau inima-n dinti sa scrie "azi vei fi concediat" sau "azi pleznesti masina". Ar fi prea de tot, ar fi cate un redactor in minus zilnic.
Dar am cercetat existenta unui horoscop hazliu, vorba lui Prince John (Men in Tights)- give me the bad news in a good way.
Va tin la curent..

No comments:

Post a Comment